ארצות הברית היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, ומדי שנה היא מארחת עשרות מיליוני תיירים ואזרחים שלה השוהים מחוץ לגבולותיה. אם אתם אזרחים של ארצות הברית, והדרכון שלכם פג תוקף משום שלא השתמשתם בו הרבה זמן ולא בדקתם את תאריך התפוגה, אל דאגה! אתם יכולים לחדש אותו כאן בארץ. בואו לקרוא את כל הפרטים על תהליך חידוש הדרכון האמריקאי שלכם בתוך גבולות ישראל.
תהליך החידוש של דרכון אמריקאי – כאן בארץ
בעבר האפשרות לחדש דרכון אמריקאי הייתה זמינה רק למי שנמצא בגבולותיה של ארצות הברית, אך היום אפשר לעשות זאת בכל קונסוליה של ארצות הברית בעולם, בהתאם למדינת המגורים. האפשרות הזאת חוסכת לאנשים זמן יקר וגם לא מעט כסף הנדרשים לטיסה לארצות הברית, להמתנה בתורים ולקבלת תשובה על אישור החידוש או סירוב לו.
דרכון זר הוא בונוס מעולה לכל אזרח, משום שהוא נותן אפשרות להיכנס למדינות שבהן הדרכון הישראלי אינו תקף, ואם מעוניינים ברילוקיישן מטעמי עבודה או התפתחות אישית, קל יותר לעשות זאת כשיש דרכון של מדינה חזקה כמו ארצות הברית.
תהליך חידוש הדרכון האמריקאי שונה קצת מזה של הדרכון הישראלי, בעיקר משום שיש לו דרישות שונות. לפניכם רשימה של פרטים שתצטרכו לתת ועניינים שתצטרכו להשלים כדי להשלים את התהליך של חידוש דרכון אמריקאי בישראל, שלב אחר שלב:
- מספר SSN – זהו מספר הביטוח הלאומי האמריקאי שלכם, שיש לכל אזרח של ארצות הברית. אם אין לכם מספר כזה תצטרכו להצהיר על כך, ואם אתם לא זוכרים את המספר תצטרכו לשחזר אותו.
- טופס DS-11 – טופס לבקשת דרכון אמריקאי. שימו לב שהטופס באנגלית, ותצטרכו למלא אותו בשפה זו. אפשר למצוא את נוסח הטופס המעודכן באתר האינטרנט של שגרירות ארצות הברית בישראל.
- קביעת פגישה בקונסוליה או בשגרירות – אחרי מילוי טופס DS-11, תצטרכו לקבוע פגישה בקונסוליה בירושלים או בשגרירות בתל אביב, בהתאם למקום שבו הונפק הדרכון שלכם לראשונה, כדי להשלים את תהליך חידוש הדרכון. הביאו לפגישה את הטופס שמילאתם, תעודה מזהה, שתי תמונות פספורט בגודל 5×5 ס"מ שהרקע שלהן לבן וכסף לתשלום על חידוש הדרכון. בפגישה תצטרכו לחתום על מסמך המאמת את הנתונים שסיפקתם בטופס.
האם אפשר להימנע מפגישה פיזית?
יש אפשרות להגיש בקשה לחידוש דרכון בדואר, אך תצטרכו לעמוד בכל התנאים שלה:
- הדרכון הוא של אדם מבוגר (18+), חידוש דרכון אמריקאי לילדים חייב בפגישה פיזית.
- הדרכון הקודם, שאותו תשלחו בדואר עם שאר המסמכים, צריך להיות שלם ובלי נזקים.
- חידוש בדואר מתבצע לדרכונים שהונפקו ב-15 השנים האחרונות, ושהיו תקפים ל-10 שנים.
- אם השם שעל הדרכון הוא עדיין שמכם הנוכחי, תוכלו לשלוח אותו בדואר. אם שמכם השתנה, תוכלו לצרף מסמך רשמי לשינוי השם כמו תעודת נישואין או אישור רשמי לשינוי השם.
לבקשה בדואר תצטרכו להוסיף את כל המסמכים והמידע שציינו קודם, הרלוונטיים לחידוש דרכון.
חידוש דרכון אמריקאי בליווי חברה מקצועית
חידוש דרכון יכול להיות תהליך מבלבל, בעיקר בגלל כמות הטפסים והבירוקרטיה המעורבים בו. אזרחים רבים מעדיפים לבקש עזרה מקצועית מחברות כמו Liberty USA, המתמחות בליווי אזרחים המעוניינים לחדש דרכונים ולהוציא אשרות כניסה לארצות הברית. החברות האלו ממלאות בשביל לקוחותיהם את כל הטפסים, מוודאות שכל המסמכים הנדרשים נמצאים ושכמות הטעויות הבירוקרטיות יורדת ל-0. בזכות חברות המציעות ליווי לקראת קבלת דרכון, הלקוחות מרגישים רגועים יותר משום שהם יודעים שהם בידיים טובות ושהתהליך יעבור בצורה הכי חלקה שאפשר.
סיכום
כבר אין צורך לטוס לארצות הברית כדי לחדש את הדרכון, משום שאפשר לעשות זאת אצלנו בארץ. כל מה שצריך לעשות הוא להכין את המסמכים הנדרשים כמו מספר ביטוח לאומי אמריקאי, טופס בקשה להוצאת דרכון, תמונות פספורט ואישורים רלוונטיים נוספים, ולהגיע לפגישה בקונסוליה או לשלוח הכול בדואר עם הדרכון הישן. אם אתם חוששים מטעויות בירוקרטיות, תוכלו לבקש את עזרתן של חברות מקצועיות כמו Liberty USA, שיעזרו לכם לקבל את הדרכון בצורה חלקה ומהירה.