הפרעות נפשיות יכולות להשפיע על כל אחד, ללא הבדל גיל, מין או מעמד חברתי. עם זאת, ילדים ובני נוער פגיעים במיוחד למצבים אלו, מכיוון שאין להם את הכלים הרגשיים או הקוגניטיביים להתמודד עם מצב רגשי מורכב. הפרעות נפשיות יכולות להוביל למגוון של בעיות, כולל בעיות התנהגות, קשיים לימודיים ובידוד חברתי, וזאת על רקע של אשפוז בבית חולים פסיכיאטרי. עמותת לב ונפש היא עמותה הפועלת לטובת מתן סיוע לבני נוער וילדים המתמודדים עם הפרעות נפשיות, במסגרת של יחידת סיוע. מה חשוב לדעת אודות הפעילות הענפה של העמותה? להלן הפרטים.

פועלים למען משפחות וילדים עם צרכים מיוחדים – כל מה שצריך לדעת על עמותת לב ונפש

עמותת לב ונפש הוקמה במטרה לספק תמיכה וסיוע לילדים ובני נוער המתמודדות עם הפרעות נפשיות, לצד סיוע למשפחות. אחת הדרכים שבהן פועלת העמותה מתמקד במתן של סיוע כלכלי למשפחות אשר נאלצות להתמודד עם מצב כלכלי לא פשוט, וזאת על רקע ההוצאות הכבדות הנלוות לטיפול בילדים, הן מבחינת עלויות האשפוז והן מבחינת טיפול תומך שעלותו יכולה להגיע לאלפי שקלים. בפעילות השוטפת של לב ונפש הם נתקלים במשפחות במצב כלכלי קשה, אשר מכביד מאוד על המצב מעבר לבעיות הנפשיות של אחד מבני המשפחה. הארגון מעביר באמצעות מתנדבים מאות חבילות מזון ותווי סיוע, במטרה להקל ולו במעט על הסבל של המשפחה.

חלוקה של ערכות למשפחות

במסגרת הפעילות השוטפת של העמותה, המתנדבים מקדמים פרויקט ייחודי שבמסגרתו הם מגיעים לבתי החולים הפסיכיאטריים, לטובת חלוקה של ערכות. נקודת ההנחה של עמותת לב ונפש היא כי לאור האשפוז, לא פעם מאושפזים מגיעים ללא הציוד האישי בעקבות המורכבות או אי ידיעה מראש על אשפוז כפוי, ובשל כל הארגון דואג לחלק להם ערכות ביום הראשון של האשפוז. הערכה כוללות משחת שיניים, מברשת שיניים, מסרק, מגבונים, סבון, גרביים, מגבת אישית ומשהו מתוק. בנוסף, מידי חודש המתנדבים מסייעים למשפחות בהן בן נוער או מבוגר נכה נפשית ודואגים להם למוצרי היגיינה, תרופות, ציוד אישי, סלי מזון, בגדים ונעליים ועוד. פעילות כמו זו מצליחה לא רק לסייע אלא גם לקדם שלל פעילויות חברתיות בעלות ערך מוסף והכרחי בעבור משפחות וילדים, מכל קשת החברה הישראלית.

 

 

פעילות חברתית ענפה

בנוסף לסיוע הכלכלי, עמותת לב ונפש מציעה מגוון פעילויות מהנות לילדים ולבני משפחתם. פעילויות אלו נועדו לעזור לילדים ובני נוער לפתח מיומנויות חברתיות, לבנות הערכה עצמית וכן לקדם אורח חיים נורמטיבי ככל האפשר, וזאת למרות אשפוז כפוי במחלקות פסיכיאטריות בפריסה ארצית. הפעילויות ימי כיף, אירועי ספורט וטיולים בחוץ. פעילויות אלו עוזרות לא רק לילדים ולבני הנוער המתמודדים עם הפרעות נפשיות אלא גם לבני משפחתם, אשר לעיתים קרובות חווים קשת רחבה של רגשות בעקבות המצב הרגיש של הילדים. פעילות כמו זו מתבצעת במסגרת של מענה שאותו מעניקים המתנדבים לבני המשפחות, ללא כוונות רווח ועם שימת דגש על שיתוף פעולה הדוק אל מול כל גורמי המקצוע, החל מהצוותים הרפואיים המטפלים בילדים ועד לגורמי הרווחה.

לסיכום

עמותת לב ונפש היא עמותה חברתית הפועלת מזה כשנים רבות למען בני נוער וילדים המתמודדים עם הפרעות נפשיות. באתר הרשמי של העמותה תוכלו לקבל שפע של מידע ואף לקחת חלק בעצמכם בעשייה, כחלק מהבנה כי באמצעות המתנדבים  וכן הסיוע הכלכלי ניתן להרחיב את הפעילות ובהתאם לכך לסייע לאוכלוסייה רגישה כמו זו.