אחד הכלים היותר חשובים לגיוס כוח אדם ולשימור מועסקים הוא מיתוג המעסיק. במאמר הבא נסביר מה זה מיתוג מעסיק, מה המטרה שלו ואיך עושים מיתוג מעסיק מצליח ויעיל? כל התשובות לפניכם.
מה זה בכלל מיתוג מעסיק?
לפני שנדבר עם מיתוג מעסיק ועל היתרונות שהוא יכול להעניק לכל ארגון החברה, חשוב לדעת מה זה מיתוג מעסיק תחילה. מיתוג מעסיק הוא תהליך שבמסגרתו חברה עושה מגוון רחב של פעולות על מנת למצב את עצמה כחברה טובה ואיכותית, כזו שכולם רוצים להיות מועסקים בה, או לפחות להיות מועמדים ראויים.
כיום יש מגוון רחב של חברות שמשקיעות המון אנרגיה במיתוג מעסיק במטרה לשמר מועסקים קיימים וכן לשפר את יעילות תהליכי הגיוס לחברה. בסופו של דבר, כשמועסקים פוטנציאליים עומדים בתור על מנת להתקבל, זה ודאי מעמיד את החברה במקום טוב מבחינה מיתוגית וממצב אותה כאחרת מהחברות המבוקשות בשוק.
מה המטרה של מיתוג המעסיק?
בסופו של דבר המטרה של תהליך מיתוג המעסיק היא לעמוד בתחרות הכל כך קשה על המועסק בשוק. כפי שאתם ודאי יודעים, אנחנו נמצאים בעידן מודרני שבו העובד הוא זה שנמצא במרכז, ולא החברה. בתוך כך, החברה רוצה שלמועסק שלה יהיה טוב ושיהיו לו את כל התנאים שהוא צריך על מנת להצליח לשמר אותו. במידה והמועסק ירגיש שהתנאים שאותם הוא מקבל בחברה לא הולמים את הבקשה שלו הוא פשוט יפזול החוצה ויחפש מקום עבודה אחר.
בתוך כך, המטרה הנוספת של תהליך מיתוג מעסיק היא לעמוד בתחרות שהשוק מציג גם בכל הקשור לגיוס מועמדים. כיום התחרות על המועמדים הללו היא מאד קשה וכל חברה צריכה לעשות את המקסימום על מנת המועמד ירצה להגיע לעבוד אצלה ולא אצל החברה המתחרה. התחרות על משרות בתחום ההייטק היא גדולה מאד ובמיוחד במשבר ההייטק הנוכחי, כל חברה וחברה צריכה לעשות הכל על מנת שמועסק כזה או אחר יגיע לעבוד דווקא אצלה.
איך עושים מיתוג עסקים יעיל?
יש מגוון רחב של פעולות שבאמצעותן ניתן לבצע מיתוג מעסיק יעיל שגם יצליח לאורך זמן. אחת מהדרכים לעשות זאת היא למשל באמצעות הרשתות החברתיות. אתם בתור מנהלים צריכים כל הזמן להקפיד לתקשר החוצה את העשייה שלכם בחברה, כי מה שלא מתוקשר החוצה פשוט לא קורה. האינטרס שלכם הוא שגם המועסקים שלכם וגם המועמדים הפוטנציאליים יראו את מה שקורה בחברה המגניבה שלכם ויתרשמו ממנה לטובה.
קחו למשל את דף הפייסבוק של החברה כדוגמא, שם תוכלו לתקשר החוצה את ימי החברה שאתם עושים, אירועים שונים, תמונות של המשרדים וכל פרסום אחר שיסייע לכם למצב את עצמכם שחברה יוקרתית ומבוקשת. את זה יראו גם המועסקים שלכם וגם המועמדים הפוטנציאליים שרוצים להתקבל אליה.
אגב, תהליך מיתוג מעסיק יעיל הוא תהליך שבמסגרתו אתם משקיעים במועסקים שלכם וגורמים להם להבין שהם חשובים לכם. מועסק שיודע שהוא חשוב לחברה זה מועסק מקצועי יותר, מחובר יותר ויעיל יותר, עם מוטיבציה גדולה להוכיח את עצמו. מועסק כזה גם יהווה שגריר חיובי של החברה שלכם ויתקשר החוצה לחברים שלו את התחושות שלו, בצורה כזו אתם למעשה מרחיבים ומגדילים את היעילות של מיתוג המעסיק.
לסיכום
אין ספק שמיתוג מעסיק הוא אחד מהכלים החשובים ביותר לגיוס כוח אדם ולשימור מועסקים ואם אתם רוצים להצליח בשני אלה, אתם חייבים להכניס את מיתוג המעסיק חזק ללקסיקון שלכם.