גיוס כספים

גיוס כספים ומשאבים לארגון מגזר שלישי, עסק חברתי או פרויקט של רשות מקומית היא משימה לא פשוטה בכלל וסיזיפית מאוד. לא פעם נתקלים בקוצר רוח, דחייה חוזרת ונשנית והתקדמות איטית מדי לעבר המטרה. עם זאת, גיוס כספים יכול להיעשות בצורה יעילה, מהירה וקלה הרבה יותר מבלי להצריך אתכם להשקיע משאבים רבים בעצם גיוס המשאבים עצמו.

בחרו את הפלטפורמה הנכונה לגיוס כספים

היום יש לא מעט פלטפורמות שמאפשרות לקיים גיוס תרומות המונים וניתן לעשות את זה דרכן בקלות רבה. לא ננקוב כאן בשם ספציפי של פלטפורמה כזו – אתם וודאי מכירים. בבחירת הפלטפורמה שימו לב מהו שיעור העמלה היא לוקחת ואם היא מבחינה בין סכומים שונים שגייסתם מבחינה זו. מומלץ לבחור בפלטפורמה שזכתה לכיסוי תקשורתי והוכחה כפלטפורמה שניתן לגייס דרכה כספים ביעילות.

מאגרי מידע טכנולוגיים

הקושי בגיוס כספים הוא למצוא את האנשים שיהיו מוכנים לפתוח את הכיס. עמותות וארגונים משקיעים זמן רב בשיחות טלפון לאנשים שמסרבים לתרום, ובסופו של דבר זהו בזבוז זמן וגם כסף. החדשות הטובות הן שקיימים מאגרי מידע טכנולוגיים עם מקורות מימון המתאימים לארגון, מה שחוסך לכם לא מעט זמן. מאגרי מידע כמו Fundbase חושפים אתכם לאלפי מקורות מימון ומתעדכנים בזמן אמת כדי לשפר את הסיכויים שלכם להצליח.

בקשת תמיכות ממשלתיות באופן מסודר

משרדי ממשלה מקצים בכל שנה כ-50 מיליארד ש"ח לארגונים חברתיים, כאשר החלק הארי בתקציב זה מיועד לרשויות מקומיות. עם זאת, רשויות רבות לא מצליחות לזכות בתמיכות האלו מהסיבה הפשוטה שאין להן את הכלים למצוא קולות קוראים לתמיכות ממשלתיות ולהגיש בקשות מסודרות לתמיכה. אנו ממליצים על getgrants, שזהו פתרון המיועד לרשויות מקומיות במטרה לאפשר להן להנות מתמיכות ממשלתיות.

פתרון זה כולל איתור, חיפוש ומיון קולות קוראים ומקורות מימון רלוונטיים לרשות המקומית, ניתוח מעמיק של הקול קורא והתאמה לרשות, הקמת דשבורד ניהול ממשק משימות ומערכת התראות עם עדכונים המותאמים אישית לרשות, אוטומציה של דו"חות מרכב"ה, אחסון קבצי ההגשה השונים וליווי של מומחה מטעם החברה.

צלמו סרטון לקידום הקמפיין

אי אפשר להריץ קמפיין מימון המונים ללא סרטון שיתפוס את תשומת ליבו של הציבור ויביא אותו לפתוח את הכיס. בסרטון חשוב לא לשים את עצמכם כעמותה במרכז, אלא את המטרה לשמה אתם פועלים. למשל, אם אתם עמותה המגייסת כסף עבור ילדים חולי סרטן, אתם לא מראים את הפעילים והעובדים שלכם (או לפחות הם לא במרכז) אלא את הילדים עבורם אתם מגייסים כסף. שדרו בסרטון שקיפות, כדי שאנשים לא ירגישו שהם לא יודעים למי הם תורמים.

גיוס משאבים מגוון

אל תשימו את כל הביצים בסל אחד. גיוס המונים בפלטפורמה דיגיטלית זה נהדר אך רצוי להרחיב את אפיקי גיוס הכספים שלכם. כך למשל מומלץ לגייס כסף אצל קרנות, תמיכות ממשלתיות, גיוס טלפוני ועוד. קיימים צורות רבות לגיוס כספים – נצלו אותן.

עבדו באמצעות תכנית עבודה מסודרת

תכנית עבודה מסודרת כוללת מטרות ויעדים מוגבלים בזמן. אל תציבו לעצמכם יעד אחד בלבד ותבואו בגישה של "נשיג אותו כשנשיג אותו". שימו לעצמכם יעד: החודש אנחנו מגייסים X ש"ח; היום אפנה ל-5 תורמים חדשים, וכן הלאה.

ארגנו אירועי גיוס

אירועי גיוס כספים הם דרך מצוינת ויעילה להגדיל את המשאבים של הארגון. שימו לב שהארגון צריך להיות מותאם לסדר הגודל של הארגון והמטרה שלו; למשל, אירוע גדול ומנקר עיניים עבור ארגון צדקה לא נותן תחושה טובה לאורחים. לכו על אירוע צנוע ומכובד, למשל מכירה פומבית, אירוע במסעדה, הופעה של אמן בהתנדבות וכדומה.