בימינו, כשאנו רוצים לקבל מידע מקיף כלשהו על אדם מסוים, עסק, עיר או מדינה – כל דבר בעצם, אחד הדברים הראשונים שאנחנו עושים אם לא הדבר הראשון הוא לחפש את אותם הדברים בגוגל. מנוע החיפוש אוצר מידע במשך שנים ארוכות אחורה ועוזר לנו להבין מול מי אנחנו עומדים. אם נחפש שם של אדם ממנו נרצה להשכיר דירה, נוכל לראות אם יש עליו חלילה אזכורים שליליים ברשת של עבירות פליליות נניח או דברים דומים אחרים. אם נרצה לקנות מוצר מעסק כלשהו או להשקיע במניות של חברה, מן הסתם נריץ את השם שלה בגוגל כדי לראות אם זה משהו שבאמת כדאי לעשות. לרוב נקבל מידע אמין, אך מה קורה במקרים בהם של אנשים או עסקים טובים ולגיטימיים, זוכים מסיבות שונות לחשיפה רעה ומוניטין שלילי? אלו מקרים שבהחלט פוגעים באנשים. בואו ניתן כמה דוגמאות וננסה להבין איך אפשר להתמודד עם הבעיה.

אזכורים שליליים בגוגל – למה זה קורה?

אנו מדברים כמובן על המקרים בהם ישנם אזכורים שליליים שלא בצדק. איך זה בדיוק קורה? ובכן, דוגמא אחת היא אדם שיש לו שם זהה או דומה לאדם אחר שיש עליו הרבה אזכורים. אם בחברה מסוימת אחד הבכירים הסתבך בפרשייה כלשהי ופוטר ושמו פורסם, בכל פעם שיחפשו את שם החברה סביר מאד שהתוצאות השליליות על המקרה הספציפי יופיעו ראשונות. אז איך מתמודדים עם התופעה? אחת הדרכים לעשות זאת היא ניהול מוניטין. מה זה בעצם אומר? בואו ננסה להבין.

ניהול מוניטין ברשת

אז בסופו של דבר, המטרה של ניהול מוניטין היא לדחוק את התוצאות של האזכורים השליליים אחורה. כדי לעשות את זה כמו שצריך חשוב לתקוף את המטרה מכמה חזיתות וזה בדיוק מה שסוכנויות SEO וקידום אורגני יודעות לעשות. הנה כמה מהאפשרויות שניתן לשלב ולפעול דרכן:

 

 

הקמת נכסים דיגיטליים לעסק או לאדם:

פייסבוק, לינקדאין, טוויטר או אפליקציית טיקטוק – איפה שרק אפשרים. מנצלים את החשיפה הגדולה והפופולריות של האתרים הללו כדי לנסות ולהעלות אותם למעלה בתוצאות.

רישום של העסק בפלטפורמת גוגל מיי ביזנס:

פלטפורמה חדשה ונהדרת שמאפשרת לקדם את העסקים על פי מיקום ועל פי שם. במיי ביזנס גם אפשר לצבור ביקורות ואם תצליחו לצבור כמה שיותר ביקורות חיוביות ודברי שבח, כך זה יעזור לקדם את האתר של העסק על פני התוצאות השליליות.

רישום באתרי אינדקס:

כל  אותם האתרים שהם אינדקסים של בעלי מקצוע, אתרי קניות וכן הלאה. אלו אתרים גדולים עם חשיפה מעולה ודירוג טוב ואם השם שלכם שם יש סיכוי לא שאלו יהיו התוצאות שיקפצו ראשונות ולא האזכורים השליליים.

כמובן שכל זה ממש על קצה המזלג ויש עוד מגוון טכניקות שמעניין להכיר כמו שיתופי פעולה עם אתרים מובילים, הקמת ערך בוויקיפדיה, פרסום מאמרים באתרי חדשות גדולים ועוד.

לסיכום

זהו תהליך די מורכב ולכן כדאי להיעזר במקצוענים בתחום. אם המוניטין שלכם בגוגל פוגע בכם כאנשים פרטיים, בעלי מקצוע או בעלי עסקים, דעו שיש אור בקצה המנהרה. פנו לחברות ה-SEO  הגדולות והמובילות בישראל שבהחלט יוכלו להפוך את הקערה על פיה ולהחזיר את השם הטוב.